Isnin, 28 November 2011

KEDAI KULIT ULAR DAN IKAN PARI


1.Kedai ini terletak di lokasi pelancongan iaitu di Tangkuban Perahu, Bandung Indonesia.

2.Pemilik kedai didalam gambar berbaju cokelat, bukan yang botak tu..

3.Semua produk diperbuat dari kulit ular dan ikan pari.tali pinggang,beg duit,beg tangan,cover h.phone dan banyak lagi.semuanya kulit 'ori'.Ngeri gak tengok kulit ular sawa..tengok rangka ular tu je dah kira dasyat woo..

4.Pemilik kedai ini merekabentuk semua produk didalam kedai tu sahaja.kira dia ni usahawan kraftangan jugalah ya.

5.Boleh ke kita berniaga barangan kulit haiwan di Malaysia? boleh kot dan dah ada banyak usahawan seperti ini, cuma mungkin mereka menggunakan kulit lembu,kerbau,buaya dan lain-lain haiwan. cumanya produk ini sah ke jika kita yang beragama Islam menggunakannya@memakainya??Mungkin dikira kes aniaya haiwan?


6.Produk ini ada peminatnya yang tersendiri, pengemar barangan kulit.Boleh mendatangkan keuntungan dan salah satu bidang seni kreatif.Jika anda berminat dalam keusahawan produk kulit haiwan ini, maka bolehlah bermula dengan berkenalan dengan pegawai perhilitan bagi mendapatkan permit kulit haiwan (sebab kulit haiwan/haiwan tersebut adalah barangan kawalan).Pada masa yang sama pergilah berkursus kraftangan dimana-mana agensi atau juga boleh juga membuat pratikal di kedai-kedai kraf kulit sedia ada.

7.Perniagaan ini juga boleh dijalankan secara part time atau sebagai hobi dirumah dan dijual kepada kawan2x atau secara online.Yang penting rekabentuk produk kulit tersebut menarik dan 'gempak' seperti-kulit dinasour,kulit buaya bujang senang,kulit anaconda,kulit babi hutan (yang ni haram),kulit biawak komodo..haaa..haaa..kulit2x ini special,unik dan sukar diperolehi.Boleh dijual pada harga yang mahal dan pasti berbaloi sebagai peminat kulit haiwan.




8.Kulit ular sawa yang terdapat dikedai ini amat menakjubkan sebab ianya nipis tapi sangat kuat daya tahan (sukar koyak atau putus).Lagi satu kulit ular sawa kebal dari api berbanding kulit sintetik atau kulit tiruan.Itu sebablah adanya produk keselamatan sarung tangan kulit,baju kulit,kasut kulit dan lain-lain.Barangan kulit ini tahan lasak sama seperti pada zaman 'cowboy'.semuanya kulit belaka.

9.Jika sekarang ramai rakyat kita yang jadi cowboy..maka lagi larislah jualan produk kulit ini.Jika dulu cowboy menggunakan kuda, sekarang ramai peminat motorsikal berkuasa tinggi menggunakan barangan kulit.Untuk keselamatan orang wanita, gunalah beg tangan kulit supaya sukar putus semasa diragut.

10.Makna kata, jika anda berminat dengan keusahawanan kraf kulit haiwan, usah bimbang kerana permintaan amat tinggi.Lagi sukar kulit itu diperolehi, lagi mahal produk  boleh dijual.Hanya usaha anda diperlukan bagi mencari bahan mentah (kulit) samada di import, dibeli dengan orang asli,rangkaian penyeludupan atau cari sendiri dihutan, paya, laut dan sungai.haaa..haaa...tangkap, siat kulitnya, jemur ,rendam dengan chemical, sembur pewarna dan rekabentuklah produk yang anda ingin jual dan pelanggan suka.kreatif dan inovatif.






1 ulasan:

  1. bagaimana nak beli barangan ini, sebab saya berada di malaysia ? ini facebook saya ( moq karisma )

    BalasPadam