Sabtu, 19 November 2011

OTAI BURGER-MISI DARI PINGGIR JALAN KE RESTORAN





    1. Otai Burger adalah satu perniagaan dengan konsep Franchise yang sedang meniti untuk ke arah menyediakan restoran moden pada masa akan datang. 
    2. Model perniagaan ini dari sebuah kiosk bergerak yang diusahakan dipinggir-pinggir dan persimpangan jalan telah di 'rebranding' dengan konsep franchise yang mana mempunyai ciri-ciri keseragaman serta sistem yang sama bagi setiap kiosk.
    3. Kini dianggarkan terdapat lebih kurang 200 buah kiosk yang diusahakan secara franchise oleh pengusaha di beberapa buah negeri terutamanya di Lembah Kelang, K.Lumpur, N.Sembilan, Melaka, Pahang, Perak dan Pulau Pinang.
    4. Otai Burger dengan slogan Bersih,Sedap Dan Berkualiti menampilkan citarasa yang lebih sempurna kepada pengemar burger tidak mengira bangsa di Malaysia ini.
    5. Otai Burger ini diasaskan oleh seorang pemuda yang bernama Suhaimi Abas yang dulu dikenali sebagai MIE BURGER. Kini beliau adalah merupakan CEO kepada Otai Franchise Sdn.Bhd. Dan Otai Holdings Sdn.Bhd.
    6. Dengan prinsip keusahawanan 'Bukan Berapa Banyak Wang Yang Kucari, Tetapi Berapa Ramai Usahawan Yang Dilahirkan' menjadi pembakar semangat kepada beliau untuk terus berjuang membawa jenama  otai burger kepada pemuda dan Belia di Malaysia bagi menceburi bidang perniagaan dan keusahawanan.
    7. Sebahagian hasrat beliau tersebut telah pun dicapai bila mana dapat melahirkan beberapa franchise yang berjaya mengusahakan Kiosk Otai Burger lebih daripada 1 unit dan ada antaranya sehingga 15 unit kiosk.
    8. Pencapai pengusaha-pengusaha kiosk otai burger ada diantaranya mencapai jualan serendah RM4ribu  bagi 1 unit kiosk hingga kepada RM120ribu sebulan bagi 10-15unit.
    9. Oleh itu wajarlah sekiranya peluang bagi menjadi usahawan Otai Burger ini direbut oleh anak-anak muda terutama bangsa melayu kerana perniagaan ini mempunyai masa depan yang cerah atas faktor hanya bangsa melayu sahaja yang mengusahakan burger yang boleh dimakan oleh berbilang bangsa di Negara yang majmuk ini.
    10. Dengan jenama yang kukuh,sistem perniagaan yang sistematik dan mempunyai visi masa hadapan yang realistik untuk dicapai, maka dengan ini dipelawa kepada semua para pembaca untuk mewarkan modul perniagaan ini kepada anak-anak,adik beradik,saudara mara,belia-belia dan mana-mana pihak yang berminat ke email ret.resources.otairawang@gmail.com atau layari www.otaiburger.com

    note*artikel Otai Burger akan bersambung dari semasa ke semasa di ikuti dengan kisah-kisah perniagaan lain untuk Bicara Keusahawanan.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan